Elektronikus pályázati rendszer
Admin-Admin felület
felhasználói kézikönyv
(AAFK2)
készítette: NKFI
Takács I. Plámen
utolsó
módosítás
dátuma:
3.2 NKFI adminisztrátorok, jóváhagyó állítása
3.3 Zárójelentés zsűri elnök értékelésének módosítása
3.4 Kezelési és általános költségek (1.8 és 3.5) módosítása pénzügyi jelentés tényleges adataiban
3.5 Admin-Admin (S) jog biztosítása, adminisztrációja
3.6 Események adminisztrációja
3.7 Pénzügyi jelentés típusának (rész/záró) átminősítése
3.8 Projektekhez kapcsolódó fájlok adminisztrációja (törlés/csere)
3.9 Projekt jelentéshez közlemény csatolása
3.10 Pályázat átsorolása másik pályázati típusba
3.11 Rrojekt szakmai lezárásának állíthatósága és Ecostat tranzakció
3.12 Finanszírozási tétel rögzítése
A kutatók (userek) jelszavának, e-mail címének, elrontott belépések számlálójának, belépési állapotának, jelszó érvényesség idejének adminisztrációja
Több OA jóváhagyójának egyszerre történő módosítása
Zárójelentések bírálatának átfogó értékelés pontszám módosítása
Pénzügyi beszámoló tényleges adataiban az általános és kezési költségek módosítása
Admin-Admin jog biztosítása (S), ennek adminisztrálása
Pályázati események törlése
Pénzügyi jelentés típusának átminősítése (rész/záró)
A pályázathoz felcsatolt fájlok adminisztrációja, lehetőség cserére, törlésre
Pályázati forduló változtatása
Közlemények felcsatolása projektekhez
Projekt szakmai lezárásának visszaállítása
Ecostat tranzakció alatt lévő pályázat állapotának módosítása
Az útmutató ezen fejezetében az Admin-Admin szerepkörhöz tartozó EPR-be integrált felületet mutatunk be. A keretrendszer elérési útja az EPR-be való belépés után a "Szerep körváltás" oldalon az Admin-Admin felületre való kattintással érhető el, vagy pedig a https://www.otka-palyazat.hu/padin címen található. A beléptetés minden esetben szüksége, akár az EPR-ből, akár máshonnan jutunk el az oldalra. Belépés után a főmenübe jutunk, ahol kiválaszthatjuk a megfelelő funkciót, amire szükség van.
A következőkben e modulok részletes leírását olvashatjuk:
A kutatók (user-ek) jelszavának, e-mail címének, elrontott belépések számlálójának, belépési állapotának, jelszó érvényesség idejének adminisztrációja lehetséges ezen a lapon. A program vagy azonosítót, vagy a kutató nevét várja, ez alapján szűkít, majd ezt követően a keresési listából a kiválasztott kutató azonosítójára kattintva juthatunk el a szerkesztési felületre. A szerkesztési felületen a következő adatok láthatóak:
Az első két sorban az "Azonosító" és a "Név" tájékoztató adat. A jelszó mezőben látható a már lekódolt jelszó. Ha nem akarjuk megváltoztatni, akkor hagyjuk ebben a formában és ne töröljük ki és a következő sorban lévő kódolást se pipáljuk be. Amennyiben jelszót kell módosítani, akkor ki kell törölnünk a már lekódolt jelszót, beírnunk a sajátunkat, és be kell pipálnunk az MD5 kódolást a következő sorban. Ez a jelszó módosítás menete.
Lehet arra is szükség, hogy ideiglenes jelszót használjunk, és miután elvégeztünk az EPR-ben a feladatunkat az ideiglenes kutatói jelszóval, visszaállítjuk az eredeti jelszót. Ezt úgy tehetjük meg, hogyha valamilyen szövegszerkesztőbe kimásoljuk a lekódolt jelszót a szerkesztő részből, beállítunk egy sajátot az AA felületen, a fentebb leírt módon. Majd visszalépünk a szerkesztői felületre és a jelszó helyére a már lekódolt jelszót másoljuk vissza a szövegszerkesztőnkből. Ez esetben MD5 kódolás kipipálása nélkül mentjük el az adatokat. (Kétszeres MD5 kódolás elrontaná az eredeti jelszavunkat, amit lementettünk)
A többi adatnál úgyszintén, ha nem akarunk módosítani, hagyjuk úgy, ha igen állítsuk be a megfelelő értéket. A rontásszám értékének maximum beállítása jelenleg 6. Ha ennél több, akkor a login állapot "Z" értéket vesz fel, ami a kutatói belépés zárolását eredményezi. Ezt tudjuk a rontás szám értékének nullázásával és a login "A" állapotra állítással megoldani. (erre az EPR-ben is lehetőség van)
Az érvényesség idejének lejártával a kutatótól az EPR új jelszót fog kérni, aminek alapértelmezett ideje a confog.php - ben található. Érdemes erre is rápillantani, mert ha egy olyan szakértővel van dolgunk, aki régen lépett be, meggyorsíthatjuk a feladata elvégzését, ha nem kéretünk a rendszerrel új jelszót, hanem itt állítunk be egy a mai napnál későbbi dátumot.
Szükség lehet arra, hogy ha egy jóváhagyó OA szabadságra megy, aki több ember szerződésmódosítás jóváhagyásait kezeli, akkor az összes személynél, akinél ő jóváhagyó egy másik megbízott személy vegye át szerepét. Ilyenkor az EPR-ben egyesével lehetne csak átállítani minden egyes OA jóváhagyóját. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy egy kattintással cseréljünk le akárhány ember jóváhagyóját.
A program két paramétert vár, az egyik a jóváhagyó, AKIT át szeretne állítani, a másik az új jóváhagyó, akivel lecseréljük a régit.
A zsűri elnök által megadott átfogó értékelés pontszámának megváltoztatására van lehetőség ebben a modulban. A program projekt azonosítót vár, majd egy egyszerű lenyitható mezőben megadhatjuk az új pontszámot.
A pontszám átállításakor egy bejegyzés történik a projekt eseményeibe.
Ritkán előforduló kérés a pénzügy részéről, hogy az IPR által lezárt jelentésben az elszámolt tényleges költségeknél változtatnunk kell. A pénzügy jóváhagyásával tehető meg ez a lépés ezen a felületen. A projekt azonosítójának megadása után ki kell választanunk a pénzügyi jelentét, az elszámolás időszaka alapján, majd szerkeszthetővé válik ez a két adat.
Ez a modul megoldja, hogy a rendszerben lehessen új Admin-Admin jogot beállítani, vagy egy már meglévőt megszüntetni. A legördülő menüben találhatóak azok a nevek, amelyekből választva átállíthatjuk. A "S/A" (S=Admin-Admin, A=alapértelmezett adminisztrátor) jelölés a nevek mellett mutatja a jelenlegi adminisztrátor típusát.
Ez a modul lehetővé teszi az Admin-Admin számára, hogy bármilyen pályázat eseményt törölhessen, az adminisztrátoroktól jövő kéréseknek megfelelően. (ha elrontanak egy esemény bevitelt, olyankor lehet szükség a törlésre) Az első oldalon megadhatjuk a kívánt projekt azonosítót, majd a következő lapon időrendben visszafelé megkapjuk a pályázatok eseményeinek táblázatát. FONTOS, hogy a dátum ("Rögzítés ideje" oszlop, amely másodpercre pontos) alapján egyeztessük, hogy melyik eseményt szeretnénk törölni.
Az oldal utolsó jobb oldali oszlopában lévő piros "x"-re kattintva tudjuk törölni a kívánt pályázat eseményt. A megjegyzésben lehetnek sablon kódok, amik nincsenek feloldva, ezek, szükség esetén visszakereshetőek az EPR-ben a "szuperjogok/nyelvi kulcsok" menüpontban.
Ez a modul lehetővé teszi az Admin-Admin számára, hogy egy pénzügyi rész jelentést típusát záró jelentére, vagy egy záró jelentés típusát rész jelentésre alakítsa. A főoldal a projekt azonosítót várja, majd a megfelelő pénzügyi időszak kiválasztása után egy listából kiválasztható a beállítandó típus.
A projekt eseményeibe egy bejegyzés készül az átállításról.
Ez a modul lehetővé teszi az Admin-Admin számára, hogy a projektekhez kapcsolódó hibásan feltöltött fájlokat törölhesse, vagy lecserélhesse. A főoldalon megadható a projekt azonosító, majd a következő lapon láthatóak a csatolt fájlok.
A piros "x" segítségével tud törölni a Törlés oszlopban, és a Módosítás oszlopban lévő ikonnal tudja lecserélni a már meglévő fájlt.
A program túl nagy (6-7 MB-nál nagyobb) fájlok feltöltésére nem képes, ez esetben továbbra is a webdav használata szükséges.
Ez a modul lehetővé teszi, hogy utólag felcsatoljunk közleményeket egy projekt jeletéséhez. A projekt száma és jelentésének kiválasztása után egy beviteli oldalon van rá lehetőség, hogy felcsatoljuk a közleményeket.
Ez a modul lehetővé teszi, hogy egy pályázat fordulóját, az adott típuson belül megváltoztassuk. Erre a funkcióra akkor van szükség, ha van egy folyamatosan beadható pályázat, pl. NN típus és ugyanazt a pályázatot a következő fordulóban szeretné a kutató újra indítani. Csak akkor használható, ha a következő forduló feltételei nem változnak (pl.: beadható összeg maximuma és egyebek). A megfelelő pályázati szám megadása után tájékoztató felületen láthatjuk, hogy milyen fordulóban van jelenleg a pályázat és kiválaszthatjuk azt a fordulót, amibe át szeretnénk sorolni.
Ez a modul lehetővé teszi, egy projekt szakmai lezárását, a lezárás dátumának beállítását, és Ecostat tranzakciót jelző mező módosítását. A modul egy azonosítót vár, majd egy felületen megadhatjuk I = igen, N = nem értékkel, hogy lezárt, vagy nem a projekt szakmai lezárása. A dátumot nem feltétlen szükséges változtatni. Az Ecostat tranzakciót jelző ENUM mező három állapotot vehet fel: N = nincs folyamatban lévő tranzakció; F = van folyamatban lévő tranzakció; V = visszautasított tranzakcióval rendelkezik. A műveletről bejegyzés készül a pályázat eseményei közé.
Ez a modul lehetővé teszi, hogy egy projekthez finanszírozási tételt rögzítsünk a pénzügyi vezető jóváhagyásával. A projekt azonosítójának megadása után ki kell választanunk a pénzügyi időszakot, amelyhez rögzíthetjük a tételt. Az alapértelmezett adatokat ki kell javítanunk az általunk meghatározottakra.